Image

Elektryczny rewolucjonista z Wolfsburga – Volkswagen ID.3

Oto on – samochód, który zdominował tegoroczne targi we Frankfurcie. I nie jest to żaden supersamochód, czy inny bliżej nieokreślony pojazd. Taką furorę zrobił… Volkswagen ze swoim elektrycznym modelem ID.3, czyli od dawna oczekiwanym pojazdem, który ma zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych zwłaszcza w Europie. Poza tym to pierwsze auto z rodziny ID – elektrycznej serii Volkswagena.

Zakładamy, że samochód na tyle zmieni postrzeganie aut elektrycznych w Europie, że w ciągu roku będzie to widok powszechny w naszej myjni samochodowej. W Prestige Garage gościliśmy już wiele elektryków, ale na ID.3 czekamy z niecierpliwością, bo wierzymy, że będzie to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Właściciele tego pojazdu z pewnością będą chcieli zadbać o jego wygląd, nakładając choćby wysokiej jakości powłokę ceramiczną Gyeon.

Trudne zadanie kompaktowego Volkswagena

ID.3 ciągle jest porównywany do Garbusa czy Golfa i to nie ze względu na gabaryty, ale z racji tego, że tamte dwa samochody zmieniły na zawsze oblicze “samochodu dla ludu”. Elektryczny ID ma mieć z nimi jedną wspólną cechę: ma być tani, dostępny dla większości ludzi, a przy tym praktyczny i ekonomiczny. W tym wypadku ma to być również milowy krok, zachęcający do zakupu auta na prąd. Jeszcze przed oficjalną premierą, zarezerwowanych zostało ponad 30 tys. sztuk! To może faktycznie świadczyć o rewolucji w elektromobilności.

Nowy ID.3 będzie dostępny w trzech wariantach, jeśli chodzi o zasięg:

  • Pierwsza wersja będzie wyposażona w akumulator litowo-jonowy o pojemności 45 kWh, co pozwoli na pokonanie maksymalnie 330 km. To całkiem dobry wynik jak na kompakta. Dalej jest jeszcze lepiej.
  • Kolejny wariant o pojemności baterii 58 kWh pozwoli nam na przebycie dystansu 420 km. W ciągu 30 minut naładujemy się na tyle aby pokonać kolejne 290 km. To rewelacyjny wynik jak na kompakta. A mamy przecież jeszcze ten ostatni:
  • Trzecia wersja to absolutny fenomen, jeśli chodzi o połączenie wydajności, osiągów, ceny i zasięgu. Akumulator o pojemności 77 kWh pozwoli na pokonanie aż 550 km! 

Pamiętajmy, że to samochód elektryczny, więc zasięg będzie zależny od wielu czynników. Różnice mogą wynosić nawet do kilkudziesięciu procent, ale i tak dystans jaki pokona ten Volkswagen będzie przyzwoity. Baterie objęte zostaną aż 8 letnią gwarancją, więc to dodatkowy atut.

Podsumowanie i cena

To, co ważne w przypadku elektryków to cena. A ta jest jak najbardziej przystępna. Od 130 tys. zł za elektrycznego kompakta? Okej, okej, to wciąż dużo, ale jest to najlepsza oferta jaką mamy obecnie dostępną na rynku. Pamiętajmy też o zapowiadanych przez rząd dotacjach na auta elektryczne w wysokości 36 tys. zł. Wtedy ze 130 tys robią się tylko 94 tys. Tyle trzeba wydać na dobrze wyposażonego Golfa! Czyli w końcu mamy godną konkurencję dla aut spalinowych. Oczywiście Tesla zrobiła to już wcześniej, ale ich auta wciąż nie są dostępne dla Polskiego “przeciętnego Kowalskiego”.

Czy ID.3 zrewolucjonizuje rynek? Takie są nadzieje VW. Jak będzie w praktyce – tego dowiemy się już bardzo niedługo. Sprzedaż planowana jest od końca br.

Ekipa Prestige Garage

Galeria zdjęć

Odpowiemy na Twoje pytania

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach lub potrzebujesz porady? Zapraszamy do kontaktu!