Kiedyś ( do około lat 90’ ) wszystkie lampy samochodowej były szklane, rozbieralne i drogie w produkcji. Jednak potrafiły bez problemu wytrzymać całą karierę samochodu, a ich blask i klarowność nie malała. Było też dużo trudniej je porysować, rozbić, zmatowić. A polerowanie lamp szklanych było niemożliwe. Były jednak odporne na warunki atmosferyczne, drobne uszkodzenia mechaniczne, promieniowanie UV itd.
Obecnie tańsze tworzywa sztuczne wyparły szkło, także w motoryzacji. Są one mniej trwałe i nierozbieralne ale z drugiej strony są tańsze w produkcji i lżejsze. Zdarza się, że już w kilku (3-5) latkach wykonywane jest polerowanie lamp (bez usuwania warstwy zabezpieczającej).
Największym minusem plastikowych lamp jest ich odporność na warunki atmosferyczne i wszechobecne słoneczne promieniowanie UV ( ultrafiolet, a dokładnie UV-A „psuje” nam lampy ). Zaraz po promieniowaniu UV, największą szkodę wyrządza lampom natura: różnego rodzaju opady ( przede wszystkim kwaśne deszcze), owady i guano (silnie żrące kwasy w nich zawarte), uszkodzenia mechaniczne ( drapanie skrobaczką, ubytki od kamieni, szorstka szczotka/gąbka na myjni ), detergenty ( płyn do spryskiwaczy, agresywna chemia myjąca na myjniach bezdotykowych o silnym pH zasadowym).
Zadbanie o wnętrze lampy jest także bardzo ważne. Podstawą jest oryginalna żarówka/żarnik – z homologacją i odpowiednią mocą i temperaturą świecenia. Gdy żarówka/ żarnik jest zbyt mocny ( głównie przy zakupie chińskich Super Extra Jasnych żarówek a’la „xenon”) to zbyt wysoka temperatura żarówki wypala wewnętrzną część klosza i odbłyśnik. Skutkiem tego jest spękany i matowy klosz lampy i czarny lub ciemny nalot na odbłyśniku. Wszystko to wpływa na przenikanie i odblask światła przez lampę.
Wybierz opcję z zabezpieczeniem lamp powłoką ochronną i zyskaj 2 letnią gwarancję lub wybierz zabezpieczenie folią PPF z 5 letnią gwarancją ! Zrób to raz a porządnie, a będziesz się cieszył efektem przez kolejne lata.
Są 2 sposoby. Pierwszy to polerowanie lamp, a drugi to ich renowacja. Czym się różnią i którą opcję wybrać?
Zalecana dla lamp: lekko matowych z nieuszkodzoną fabryczną powłoką ochronną.
Zalecana dla lamp: mocno matowych, pożółkłych, porysowanych, z pękającym/ łuszczącym się lakierem bezbarwnym
Galeria zdjęć