Play icon Used as Play icon for video card Star icon Used as Star icon for testimonials Chevron right icon Used as Chevron right icon for services Empty Star icon Used as Empty Star icon for testimonials Half Star icon Used as Half Star icon for testimonials
Lamborgini Sián z góry

Najszybszy, najmocniejszy i… nieosiągalny – Lamborghini Sián

Lamborghini nigdy nie zawodzi swoich fanów i klientów. Samochód, który tym razem przedstawili, został sprzedany najwierniejszym klientom marki, jeszcze zanim cały świat o nim usłyszał. Czy to nie absurd? Oczywiście, że nie, zwłaszcza jeśli zagłębimy się w szczegółowe parametry tego nadzwyczajnego auta.

TECHNICZNIE DOSKONAŁY
Lamborghini Sián, to nowe dzieło włoskich inżynierów, które jest tak zaawansowane technologicznie, że – uwierzcie na słowo – żaden mechanik (nawet najlepszy “majster” z Polski) nie podjąłby się próby jego ewentualnej naprawy poza oficjalnym serwisem Lambo. Co tam jest takiego nietypowego? Wszystko. Serio.

Silnik i osiągi

Zacznijmy od silnika, który w przypadku tego auta jest dość “prostą” konstrukcją. Mamy tutaj 6.5 litrowe V12, które gościło już w Aventadorze SVJ. Tam silnik ten wykręcał maksymalnie 770 KM. W modelu Sián będzie miał on aż 820 KM. Wszystko za sprawą bardzo skomplikowanego układu hybrydowego. Nie zastosowano tutaj bowiem zwykłych ogniw litowo-jonowych. Użyto za to superkondensatora. Zazwyczaj wszystko, co ma w nazwie “super” z automatu wydaje się genialne, nawet jeśli nie wiemy co to znaczy. W tym przypadku rzeczywiście rozwiązanie wykorzystane w nowym Lambo Sián tworzy wrażenie niezwykłego. Superkondensatory są dużo lżejsze od pakietów baterii, a przy tym są niezwykle wydajne. Właściwie to technologia, która wciąż jest jeszcze rozwijana i aż dziwi, że Lamborghini tak szybko zdołało zastosować to w swoim modelu. Sam silnik elektryczny nie jest połączony z motorem spalinowym, tylko został wbudowany w skrzynię biegów, przez co ma on bezpośrednie połączenie z kołami. Jak przekłada się to na osiągi?

Nadzwyczaj dobrze. To najszybsze Lambo jakie kiedykolwiek zostało wyprodukowane. Setka pojawia się już po 2,8 s. a prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. Poza tym zastosowanie układu hybrydowego zdecydowanie poprawiło elastyczność samochodu w porównaniu do zwykłego silnika spalinowego.

Zadzwoń teraz Ikona telefonu
0

Aplikacji powłok ceramicznych

0

Wypolerowanych samochodów

0

Wypranych wnętrza samochodów

0

Umytych samochodów

0

Zregenerowanych lamp samochodowych