Dawniej lampy samochodowej były szklane, rozbieralne i drogie w produkcji. Jednak potrafiły bez problemu wytrzymać całą karierę samochodu, a ich blask i klarowność nie malała. Było też dużo trudniej je porysować, rozbić, zmatowić. A polerowanie lamp szklanych było niemożliwe. Były jednak odporne na warunki atmosferyczne, drobne uszkodzenia mechaniczne, promieniowanie UV itd.
Obecnie tańsze tworzywa sztuczne wyparły szkło, także w motoryzacji. Są one mniej trwałe i nierozbieralne ale z drugiej strony są tańsze w produkcji i lżejsze. Zdarza się, że już w kilku (3-5) latkach wykonywane jest polerowanie lamp (bez usuwania warstwy zabezpieczającej).
Największym minusem plastikowych lamp jest ich odporność na warunki atmosferyczne i wszechobecne słoneczne promieniowanie UV ( ultrafiolet, a dokładnie UV-A „psuje” nam lampy ). Zaraz po promieniowaniu UV, największą szkodę wyrządza lampom natura: różnego rodzaju opady ( przede wszystkim kwaśne deszcze), owady i guano (silnie żrące kwasy w nich zawarte), uszkodzenia mechaniczne ( drapanie skrobaczką, ubytki od kamieni, szorstka szczotka/gąbka na myjni ), detergenty ( płyn do spryskiwaczy, agresywna chemia myjąca na myjniach bezdotykowych o silnym pH zasadowym).
Zadbanie o wnętrze lampy jest także bardzo ważne. Podstawą jest oryginalna żarówka/żarnik – z homologacją i odpowiednią mocą i temperaturą świecenia. Gdy żarówka/ żarnik jest zbyt mocny ( głównie przy zakupie chińskich Super Extra Jasnych żarówek a’la „xenon”) to zbyt wysoka temperatura żarówki wypala wewnętrzną część klosza i odbłyśnik. Skutkiem tego jest spękany i matowy klosz lampy i czarny lub ciemny nalot na odbłyśniku. Wszystko to wpływa na przenikanie i odblask światła przez lampę.
Zabezpieczenie lamp powłoką ochronną z 2 letnią gwarancją lub zabezpieczenie lamp folią PPF z 5 letnią gwarancją ! Zrób to raz porządnie, a będziesz się cieszył efektem przez lata.
Przyjedź na bezpłatne oględziny i dowiedz się co możemy z nimi zrobić.
Mechaniczne polerowanie lamp z zewnątrz na wysoki połysk i zabezpieczenie powłoką ochronną. Zalecane dla lamp: lekko matowych z nieuszkodzoną, fabryczną powłoką ochronną.
Szlifowanie lamp z zewnątrz w celu usunięcia uszkodzonej warstwy ochronnej i wyrównaniu niedoskonałości. Zabezpieczenie powłoką ochronną lub folią PPF (rekomendowane). Zalecane dla lamp: mocno matowych, pożółkłych, porysowanych, z pękającym/ łuszczącym się lakierem bezbarwnym
Proces:
Galeria zdjęć