Nie oszukujmy się – każdy z nas chciałby, by jego auto zawsze błyszczało jak nowe. To przyciąga wzrok postronnych osób, mówi o dokładności i dbałości o detale właściciela maszyny, a także – podobnie jak dobrze skrojony garnitur – może subtelnie pomóc w życiu zawodowym. Niestety nie wymyślono jeszcze rozwiązania, które pozwalałoby używać samochodu bez jego zużywania, toteż pozostaje zaufać sprawdzonym salonom, które mogą pomóc, bez ponoszenia często ogromnych kosztów lakierowania od podstaw oraz związanego z tym ciągłego garażowania.
Korekta to szerokie pojęcie, obejmujące szereg działań mających na celu regenerację uszkodzeń, a także wydobycie oryginalnej głębi koloru. Słowem: Wasze auta znowu nabierze blasku!
– Bez porządnej korekty żaden dobry salon detailingu nie da gwarancji, że zastosowana powłoka ochronna będzie miała swoje pełne właściwości i żywotność. Natomiast nawet najlepszy wosk nie zamaskuję na dłuższy czas zarysowań. Najlepszy efekt gwarantuję tylko uprzednio wykonana odpowiednia renowacja lakieru.
Metody stosowane w wielu warsztatach samochodowych dalekie są od ideału. W czasie do kilku godzin od przyjazdu odbieramy błyszczące auto, które po upływie 2-3 dni zaczyna matowieć, a stare przebarwienia i niedoskonałości lakieru z powrotem stają się widoczne. Czym więc różni się taka usługa wykonana w salonie detailingu?
– Te kilka godzin, w którym klasyczny warsztat skończy zlecenie, u nas wystarcza na wyczyszczenie samochodu od podstaw i przygotowanie go do korekty. To dlatego, że zamiast sprytnego maskowania problemów, walczymy z ich przyczynami. Używamy wielu specjalistycznych środków z najwyższej półki, monitorujemy stan lakieru na każdym etapie prac i działamy tak, by efekty utrzymywały się długo po wizycie w naszym salonie.
Sama korekta to proces złożony i skomplikowany na tyle, że warto dopytać specjalistę w wybranym salonie o najlepsze rozwiązanie dla naszego samochodu. Wyróżnia się jednoetapowe i wieloetapowe, a zasadność ich wykonania dyktuje oczywiście stan lakieru. W przypadku większych uszkodzeń, których nie da się usunąć klasycznymi metodami, stosuje się tzw. zaprawki, dzięki którym często udaje się uratować karoserię bez potrzeby wymiany czy ponownego lakierowania.
Tam, gdzie klasyczne rozwiązania znane z warsztatów na całym świecie poległy, wchodzi nowoczesność i detailing – po co marnować czas, pieniądze i nerwy tylko po to, by po wielu nieprzyjemnych przygodach szarpnąć się na koszt lakierowania? O wiele lepiej, podobnie jak w przypadku przeziębienia, zapobiegać niż leczyć. Dobrze wykonana korekta to koszt o wiele mniejszy, a odpowiednio dobrana i zaaplikowana powłoka ochronna pozwala cieszyć się samochodem wyglądającym i działającym jak nowy przez długie lata.